مطلع مهر ، یادآور مهرورزی و خلق حماسه بزرگ معلمان و شاگردان مکتب ایثار و شهادت است

دکتر علی اصغر فانی ، سرپرست وزارت آموزش وپرورش در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 93-92 پیامی صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، در این پیام آمده است :

 بسم الله الرحمن الرحیم

مطلع مهر ،آغاز سال تحصیلی و تقارن مبارک آن با آغاز هفته دفاع مقدس ،یاد آور مهرورزی و خلق حماسه بزرگ معلمان و شاگردان مکتب ایثار وشهادت است . با درود به روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و به یمن این ایام با شکوه و به شکرانه پاسداشت ارزش های مقدس انقلاب اسلامی ، هزاران گل واژه سپاس را بر آستان لایزال الهی روانه می داریم که ما را به همراهی خیل شهیدان معلم و همدرس بزرگ دانش آموزان رشید مکتب توحید مفتخر ساخت.

بازگشایی با شکوه مدارس و مراکز آموزشی را به حماسه سازان سیاسی ، معلمان فرهیخته ، دانش آموزان عزیز ، اولیای ارجمند دانش آموزان و همکاران گرامی تبریک می گویم  وهمچنین تبریک ویژه خود را به قدوم معصومانه نو گلان و شکوفه های نورسته مدارس ، دانش آموزان پایه اول تقدیم  داشته و امید وارم فضای مدارس ما در سال تحصیلی جاری به کانون فعال و پایگاه همراهی تدین ، تعلم ، حق طلبی و قانون مداری تبدیل  شود .

 در این ایام مبارک و به یمن شور و اشتیاق ملت بزرگ ایران اسلامی در ترسیم چشم اندازهای بلند دانش و معنویت و گام گذاشتن برای فتح قله های رفیع علم و فناوری ، از دانش آموزان عزیز انتظار میرود با اتکال به خداوند متعال و بهره گیری از آموزه های وحیانی ، برای رسیدن به بلندترین مدارج عالی علمی و معنوی و حرکت در مسیر وصول به مراتب متعالی حیات طیبه بکوشند و با تاسی به رهنمود های مقام معظم رهبری ، تهذیب و تحصیل و ورزش را وجهه همت خویش سازند . بی تردید عزت ، سر افرازی و شکوه  ایران اسلامی و حاکمیت ارزش ها و کرامت انسانی ، به عزم و همت  وتلاش شما دانش آموزان آگاه و مصمم وابسته است .

فرهنگیان ، معلمان و مدیران عزیز نیز به عنوان مهم ترین سکانداران دستگاه عظیم آموزش و پرورش ، به خوبی واقف اند که رونق تربیتی و علمی مدارس ،به برنامه ریزی ها و اهتمام آنان وابسته  است . ارجمندترین و عزیزترین سرمایه های کشور ، فرزندان خانواده ها در پرتو اندیشه ، هنر و دستان پر مهر شما مربیان عزیز ، شکوفا می شو ند . در فرهنگ غنی تربیتی اسلام ، مسوولیت بزرگ و خطیر پرورش دانش آموزان ، این امانت های الهی مردم ، هم شأن رسالت انبیای عظام قلمداد شده است . چنانکه رسول مکرم اسلام(ص) نیز هدف از بعثت مبارکش را معلمی میداند.

بر این اساس ، مدیریت امروز وزارت آموزش وپرورش با اعتقاد به تقدس ذاتی هنر معلمی و باور به اینکه "دست توانای معلم است که چشم انداز های آینده ما را ترسیم می کند ."به خدمت گزاری مربیان گل های بوستان مدارس افتخار می کند و تکریم ، رفاه و رشد معلمان  و مربیان و به سازی و ارتقای منابع انسانی ،به عنوان گرامی ترین سرمایه های نظام آموزشی را وظیفه اساسی و اولویت برنامه ای خود می داند،به امید خداوند و در پرتو جهت گیری ها و برنامه  های دولت اعتدال و تدبیر و امید در آینده ای نزدیک گام های اثر بخشی برای ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان برداشته خواهد شد .

همچنین از اولیای ارجمند دانش آموزان که همواره نظام تعلیم و تربیت را در خدمت رسانی مناسب تر به فرزندان شان یاری کرده اند ، سپاسگزارم. بی شک تحقق تحول بنیادین با تعامل و مشارکت و همکاری اولیای دانش آموزان و مسئولان مدرسه و بهره گیری از همه ظرفیت های درون و برون مدرسه ای میسر خواهد بود. متواضعانه از اولیای دانش آموزان در خواست می کنم مدارس را خانه دوم فرزندان و نور چشمان خود تلقی کنند و با مشارکت در بهسازی شرایط تربیتی و تحصیلی مدارس ، همچون گذشته این وزارت را یار و مدد کار باشند .

با عرض تبریک مجدد و با تقدیر از کوشش و همراهی همکاران ، موفقیت مجموعه دولت جدید و خادمان ملت بزرگ ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور را از خداوند متعال مسالت دارم.