GILANEGHARB YASER SCHOOL

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

جزییات برنامه آموزش و پرورش برای اجباری شدن مراکز پیش دبستانی


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از توسعه کمی و کیفی مراکز پیش دبستانی خبر داد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط مختلف کشور و امکانات آموزش و پرورش این دوره اجباری نبوده اما با گستردگی امکانات آموزش و پرورش و فراهم آوردن زیرساختهای لازم، دوره پیش دبستانی را تا چند سال آینده اجباری می کنیم.
 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری مهر، محمد دیمه ور اظهارکرد: توسعه پیش دبستانی به صورت کمی و کیفی با همکاری مراکز غیر دولتی در مناطق مختلف کشور برای سال تحصیلی آینده مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: پوشش پیش دبستانی در سال گذشته 36 درصد برای نوآموزان چهارساله و بالاتر بود اما ما درصدد هستیم که این پوشش را برای سال تحصیلی آینده به ویژه در مناطق محروم و عشایری، افزایش دهیم.

دیمه ور، تصریح کرد: دولت از طریق خرید خدمات آموزشی خدمات نیروهای رسمی آموزش و پرورش درصدد توسعه مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم، عشایر و چندزبانه است.

وی درباره رایگان بودن مراکز پیش دبستانی در مناطق محروم عنوان کرد: هزینه ها با توجه به درصد محرومیت مناطق کاهش یافته و در روستاهایی که محرومیت بالایی دارند این دوره به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت افزایش کیفی و نظارت بیشتر در مراکز پیش دبستانی خاطر نشان کرد: از نگاه آموزش و پرورش پیش دبستانی یک دوره تربیتی است و باید فضاهای یادگیری برای کودکان به صورت مناسب ایجاد شود، همچنین نظارتها نیز باید جدی تر صورت گیرد تا دیگر شاهد وقوع مسائل و آسیب های اجتماعی نباشیم.

دیمه ور گفت: شیوه های آموزشی و رفتارهای مدیران و مربیان پیش دبستانی باید در ابعاد کیفی مورد بازنگری و نظارت بیشتر قرار گیرد.

وی در خصوص برنامه آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این دوره در سال تحصیلی آینده تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی است اما در تعلیم و تربیت اجباری نیست، به تدریج  با گستردگی امکانات آموزش و پرورش و فراهم آوردن زیرساخت های لازم، تا چند سال آینده تعلیم و تربیت پیش دبستانی را اجباری می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درخصوص کمبود مربیان پیش دبستانی و وضعیت شرایط استخدامی آنها خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه این دوره با تکیه بر مراکز غیر دولتی راه اندازی شده است در حال حاضر با کمبود مربی مواجه نیستیم.

وی افزود: وضعیت استخدامی مربیان نیز با صدور مجوز از سوی دولت و برگزاری آزمون مشخص می شود، قطعا با توجه به کمبود معلم در مقطع ابتدایی، مربیان استخدام شده در مقطع ابتدایی به کار برده می شوند.

دیمه ور درباره ی مراکز پیش دبستانی که هنوز مجوزهای خود را از آموزش و پرورش نگرفته اند گفت: این مراکز تا پایان تابستان برای دریافت مجوز مهلت دارند، قطعا از شروع سال تحصیلی جدید با مراکزی که فاقد مجوز از این وزارتخانه باشند براساس قانون عمل خواهیم کرد و اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همچنین از تصویب آیین نامه کلاسهای چند پایه در شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اقدامات کیفی بخشی برای کلاسهای چند پایه انجام می شود که در حال حاضر مشغول تدوین شیوه نامه اجرایی آن هستیم.

وی اظهارکرد: در مناطق روستایی برگزاری کلاسهای چند پایه رایج است که ما درصدد هستیم این کلاسها حداقل در سه پایه و 15 دانش آموز برگزار شود. شیوه نامه اجرایی آن تا دو هفته آینده نهایی و به استانها ابلاغ می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
روح الله قمرپور

پیام وزیر آموزش و پرورش به مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور تابستان 1393


وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در تابستان 1393 پیامی خطاب به دانش آموزان ورزشکار صادر کرد.
 

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیام دکتر علی اصغر فانی به شرح زیر می باشد:

حضور پرشور و بانشاط شما عزیزان، در مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور موجب افتخار و شایسته تقدیر و تشکر است.

توجه به ورزش مورد تاکید پیامبر اکرم(صلی ا... علیه و آله و سلم) و امامان معصوم (علیهم السلام) بوده است و این امر به خوبی جایگاه و نقش ورزش و تندرستی را در رشد اندیشه، جسم و روح افراد جامعه نشان می دهد.

بدون تردید ورزش و فعالیت های جسمانی رشد دهنده ارزش های اخلاقی، سلامت و فرهنگ صلح و دوستی بین ملت ها و زیربنای توسعه همه جانبه دولت ها است.

جامعه ورزشکار، جامعه ای پرتلاش، پرنشاط و زنده خواهد بود و جامعه‌ی امروز ما به این طراوت و نشاط نیازمند است.

آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید با ایمان به نقش بی‌بدیل آینده سازان این مرز و بوم و با ابتنا بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در پیشرفت همه جانبه کشور تلاش می‌کند با بکار گرفتن همه امکانات ملی، معنوی و فرهنگی با ایجاد فضاهای پرنشاط و پویا و برگزاری جشنواره ها و مسابقات قهرمانی دامنه این حرکت فرهنگی را در زندگی روزمره دانش آموزان توسعه دهد تا آنان در آینده به عنوان شهروندانی هوشمند، قدرتمند، با نشاط، سالم، متفکر، کارآمد و موثر به پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف متعالی  نظام اسلامی خدمت کنند.

در همین راستا از کلیه همکارانم می‌خواهم بر تحکیم حقوقی و تشکیلاتی فدراسیون ورزشی مدارس کشور، ایجاد نظام استعداد‌یابی در ورزش کشور، توجه به نقش ورزش در یادگیری، علم آموزی، شادابی و نشاط مدارس و ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و معلمان اهتمام جدی داشته باشند.

امیدوارم شما دانش آموزان ورزشکار با اقتدا به شهیدان به عنوان قهرمانان واقعی ملت سرافراز ایران اسلامی،‌ به توصیه ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر توجه جدی به تحصیل، تهذیب و ورزش عمل نموده و با گام هایی استوار در مسیر توسعه همه جانبه کشور حرکت کنید.

در پایان از همه عوامل اجرایی و فرهنگی مسابقات تشکر می کنم و توفیق همگان را در ارتقاء سلامت جسمی و روحی و ایجاد فضاهای سالم ورزشی برای دانش آموزان عزیز از خداوند متعال خواستارم .

علی اصغر فانی

وزیرآموزش وپرورش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
روح الله قمرپور

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز جهانی قدس




 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیام دکتر علی اصغر فانی به شرح زیر می باشد:

باسمه تعالی

این روز هاحوادث خونین غزه، چنان فجیع و دردناک است که نمی‌توان غم سنگین ناشی از آن را با زبان و قلم بیان کرد. کودکان بی‌گناه ودانش آموزان معصوم در برابر دیدگان اشکبار پدران ومادران، با قساوت و شقاوت صهیونیست‌ها در خانه و کاشانه‌ و مدرسه ها ی خود به خاک و خون کشیده می‌شوند.

کشتار دانش آموزان و کودکان و ویران کردن مدارس آنان در حالی صورت می گیرد که مدعیان تمدن و انسان دوستی، این فاجعه عظیم انسانی را با بی تفاوتی به تماشا نشسته اند.

گذر تاریخ نشان داده است که مستکبران و طغیان‌گران، هرگز نتوانسته اند با خشونت و درندگی، فروغ آگاهی بخش اسلام و امت اسلامی را خاموش کنند. مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین و شجاعت حیرت‌انگیز، زن و مرد و پیر و جوان آنان، ‌در برابر صهیونیست‌های غاصب گواه زنده این مدعاست که فرجام این دشمنی نابخردانه با مظلومان، پیروزی نهایی حق بر باطل است وهمانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند: صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین ، محکوم به فناست.

درود بیکران بر مردم مظلوم و مقاوم غزه وسلام خدابرکودکان معصوم و دانش آموزان پرپر شده راه مقاومت و شهادت باد.

بدون تردید روز جهانی قدس نماد آرمان خواهی، حق طلبی آزادی خواهان جهان برای حمایت از حق جویی و عدالت خواهی یک ملت است .

ابتکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اقدامی است در امتداد رسالت الهی و انسانی رسولان الهی و میثاقی مبتنی بر یک حرکت و جریان اسلامی و باورسترگ انسانی است برای همراهی با ملت مظلوم فلسطین و از این جهت روز قدس روز حیات اسلام و مبدا بیداری و هشیاری امت اسلامی است.

بدون تردید این خشونتها وقساوتها ی ر‍‍ژیم غاصب اسرائیل و حامیان آشکار و پنهانش موجب می شود فرهنگیان فرهیخته و دانش آموزان عزیز بیشتر از هر زمان دیگری بر گرامیداشت میراث ماندگار و اثر گذار معمار بزرگ و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاکید نمایند و با حضور در راهپیمایی روز قدس خشم خودرا از کشتار بی رحمانه دانش آموزان و مردم بی گناه فلسطین به نمایش بگذارند و از حق برخورداری کودکان و دانش آموزان فلسطینی از امنیت،آرامش وصلح حمایت نمایند. معلمان و دانش آموزان ایران اسلامی ایمان دارند به فضل ویاری پروردگار، حق تاریخی این ملت به صاحبان اصلی آن بازمی گردد و صلح و آرامش پایداردر این منطقه برقرارخواهد شد.

علی اصغر فانی
وزیر آموزش و پرورش

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
روح الله قمرپور