بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اهتمام جدی داریم

سرپرست وزارت ‌آموزش و پرورش در دیدار علما و مراجع تقلید از اهتمام جدی خود نسبت به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، خبر داد .

به گزارش روابط عمومی به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان قم، دکترعلی اصغر فانی پیش از ظهر امروز پنجشنبه 28 شهریور ماه در دیدار با علما ومراجع عظام تقلید با اشاره به آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس و آغاز باشکوه و به یاد ماندنی سال تحصیلی جدید اظهار داشت : در راستای تحقق اهداف نظام مقدس تعلیم و تربیت توجه جدی داشته و داریم  که برنامه ریزی هدفمند و همراه با شور ونشاط  جهت شروع سال تحصیلی جدید یکی از ویژه کارهایی است که در این راستا انجام شده است. 

 وی با تاکید براهتمام جدی نسبت به سند تحول آموزش و پرورش کشور، افزود: این سند که به عنوان سند بالادستی  مطرح بوده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است را با جدیت عملیاتی کرده و به اجرا درمی‌آوریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نسبت به تقویت و بهسازی نیروی انسانی اهتمام داریم، خاطرنشان کرد: به لحاظ کمی و کیفی وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می دهیم و آموزش های ضمن خدمت را با جدیت دنبال می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: 23 هزار نفر در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند که طبق برنامه ریزی های انجام شده  از ترم بهمن‌ماه دانشجویان عزیز تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

دکترفانی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به قرآن در آموزش و پرورش تأکید کرد: در این راستا راه ‌اندازی مدارس قرآنی در دستورکار قرار گرفته است و اعتقاد راسخ داریم فعالیت ها ی مدارس قرآنی باید از طرق مختلف تقویت گردد.

وی در پایان با اشاره به ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در قم با جدیت به کار خود ادامه داده و امروز نیز نشستی با مدیر حوزه‌های علمیه خواهیم داشت.